Lehull a lepel...Most kiderül miért és hogyan lettem vegán

Avagy fényevõ

Hogyan és mikor is kezdôdött?

 

9zsefrg.jpg

 

Najó, bevallom azért nem olyan régen. Körülbelül 2,5 évvel ezelôtt, amikor elkezdtem jobban odafigyelni arra, hogy mit is eszem és egyre többet jártam le edzeni.

Anyukám a párjával és hùgom akkortájt már régebb óta vegetáriánusok voltak. Tehát valahogy mindig jött hátulról a késztetés, mondhatni anyukám valahogy a fülembe ültette, megértette velem, hogy az állatoknak is vannak érzéseik, akik csak a családjukkal szeretnének boldogan élni és nem érdemlik meg azt a kegyetlenséget amit mi emberek adunk nekik. Aztan egy idô után kezdtem undort érezni, amikor megláttam a húst.

Egyre kevesebbszer kezdtem enni, inkább hajlottam a zöldségek felé. Jött a sugallat: " szerintem lassan vegetáriánus leszek " Nem akarom ôket megenni. Akkor már nem az ételt láttam bennük, hanem érzô lényeket. 

 

6932014-animals-love.jpg

Nem emlékszem a pontos napra, de egyszer úgy döntöttem, hogy ennyi...nem veszek részt többet ebben. Nem akarom ôket kihasználni, megenni, bántani ôket. Onnantól kezdve nem ettem többé húst, tojást és nem ittam többet tejet. Egyik napról a másikra hagytam el ezeket az állati eredetû dolgokat. Nem gondolkoztam, hogy mit fogok enni és hogyan. Egyszerûen csak tudtam, hogy mit nem akarok. Akkor még nem voltam teljesen vegán, hiszen ettem olyan termékeket, ételeket amikben volt tojás vagy tej. Viszont meginni vagy megenni már nem tudtam. Bevallom ôszintén, hogy két hónapig csak tofut ettem rizzsel vagy tésztával, paradicsomszósszal. 

De komolyan nem érdekelt, boldoggá tett a tudat, hogy ezzel mennyi állatot menthetek meg. Az idô elteltével kezdtem kinyitni a szárnyaimat és kezdtem kísérletezgetni az ételekkel. Próbáltam elkésziteni a kedvenc receptjeimet húsmentesen. Kissebb, nagyobb sikerrel. De engem még ez is boldoggá tett. Anyukám meg persze nagyon büszke volt rám ami szintén boldoggá tett.

Nem beszélve arról, hogy sokkal jobban éreztem magam. Egészségesebbnek, a hajam fényesebb és erôsebb lett. A bôröm simább. És a tudat, hogy mennyi állatot mentek meg boldoggá tett, szinte sugároztam. 

Ahogy a hónapok teltek, kedvet kaptam, hogy elínditsam a saját oldalamat Instragrammon, hogy megmutathassam a nagyvilágnak, hogy igenis lehet élni vegetáriánusként. Sôt, lehet nagyon finomakat is enni. Így megszületett az oldalam. Akkor meg @plantbasedhealthylife-ként készültek a posztok. 

Ahogy telt az idô, kezdtem belátni, hogy mennyi mindent meg lehet oldani vegetáriánusként, sôt egyre több vegán terméket találtam és ételt csináltam. Elkezdtem megvenni a vegán sajtot a tejes helyett. Elkezdtem jobban odafigyelni arra, hogy a tej- és tojásmentes termékeket vegyem meg. Megpróbáltam azokat a kozmetikai termékeket megvenni, amiket nem tesztelnek állatokon és vegánok. 

Aztán feltettem magamnak a kérdést, hogy " mi értelme van megvenni a sajtot, vagy azokat a termékeket amik tartalmaznak tejet vagy tojast, ha meg tudom venni ugyanazokat vegán?" 

Így jött el bennem az elhatározás és a döntés, hogy vegán leszek és thatsit. Úgyhogy elhagytam minden állati eredetû dolgot, minden kozmetikai terméket. Azóta is élek boldog vegánként. Igen, élek haha és nem csak füvet rágcsálok vagy salátát. 

Ha kiváncsiak vagytok milyen finomságokat szoktam enni, akkor kövessetek Instagrammon : @vegan_kriszti vagy Youtube-on ahol napi vlogok és mit ettem ma videókkal mutatom be az életünket vegánként. 

Ez az én #hogyanlettemvegan storym :) 

Remélem tetszett! 

Mi a ti storytok?

1312773_1.jpg

 

 

Címkék: vegán